Strony

30.06.2016

Poprawne i niepoprawne zamówienia

Wiele osób zamawia szablony "zgodnie" z regulaminem. Zgodnie, ale tylko na pierwszy rzut oka. Czasem mam wrażenie, że kopiujecie tylko formularz zamówienia. Coraz rzadziej spotykam buttony na blogach, co oznacza, że ten punkty regulaminu także opuszczacie. Tworzę tę notkę z myślą o Was, o Waszych szablonach, a także (samolubnie) dla nas - szabloniarek.

Przedstawię Wam w tej notce efekty, jakie daje niepoprawne i poprawne zamówienie. Ku przestrodze; żebyście wiedzieli na przyszłość, jak zamawiać.
Zaczynamy. Kursywą pisane są myśli, jakie towarzyszą mi przy zapoznawaniu się z zamówieniem. Myślę, że podobne myśli ma każda szabloniarka. W drugiej części notki kursywą pisane są wyjaśnienia.
Zamówienie niepoprawne
Hasło: xxx *przykładowe hasło!!!*
Adres bloga: Blog jeszcze nie funkcjonuje, ale podam adres, kiedy tylko go otworzę.  
Powiedziały 3/4 zamawiających i nigdy tego adresu nie podały. Trudno. Tracisz darmową reklamę, a bloga i tak znajdę i dowiem się, czy wkleiłaś/eś button. 
Szablon, na którym mamy się wzorować: (opcjonalnie) -------
Na cholerę te kreseczki? Napisane jest "opcjonalnie", a to znaczy, że nie musisz w ogóle uzupełniać tego punktu.
Tytuł/cytat: My heart's loney without you
My eyes only see you and me
Stupid, thinkin' about you
Its hard, hard, cause you make me feel good
Cause you make me feel good
Tekstowo ----> kopiuj ----> wklej. Aha. Zero informacji o tym, który wers ma być wyróżniony, więc zakładam, że pierwszy. 
Tu się zaczyna frajda! 
Osoby na nagłówku: R5, Ross i Laura
Ross i Laura? A co ja jestem? Jasnowidz? No ale dobra. Nie ma nazwisk, czyli mogę sobie wybrać dowolnych ludzi o tych imionach.
Zdjęcia: Przy zdjęciach są dwie opcje. Albo ich nie podajecie, albo podajecie je tak chaotycznie, że szabloniarka traci czas na dokładne oddzielenie od siebie linków. Na domiar złego, jakość po prostu powala. Przykład: https://pl.pinterest.com/pin/349380883565231695/
Kolory: niebieski
Na dobrą sprawę mogłabym wylać niebieski kubełek na cały nagłówek i byłoby po kłopocie.
Układ: otwarty, dwie
Mój ulubiony. :""""""""""""""""")
Kontakt: xxx@gmail.com
I tak każdy odpowiada na wiadomości po miesiącu.
Oświadczam, że zapoznałam/em się z regulaminem.
Czyżby??? 
Pozdrawiam :**********
EFEKT
Zamówienie poprawne
Hasło: xxx *przykładowe hasło!!!*

Adres bloga: xxx.blogspot.com (blog zacznie funkcjonować 01.08.16r.)
Jeśli blog jeszcze nie funkcjonuje i tak możecie podać jego adres. Nikt Wam na niego nie wejdzie, jeśli go zablokujecie. W ten sposób macie darmową reklamę, ponieważ często ludzie wchodzą na jakiegoś bloga, by zobaczyć szablon.

Tytuł/cytat:
My heart's loney without you - po stronie Laury
My eyes only see you and me - po stronie Rossa
You make me feel good - tytuł bloga/wyróżniony cytat
 
Osoby na nagłówku: Ross Lynch, Laura Marano
Zwykle jest tak, że historia dotyczy dwójki bohaterów, a reszta jest tylko tłem. Dlatego polecam wybrać na nagłówku maksymalnie troje ludzi.  Wtedy wszystko wygląda estetyczniej. Im więcej osób, tym ciężej je ustawić, nagłówek wydaje się zapchany, a nie o to nam chodzi.

Zdjęcia: Nie do końca się na tym znam, więc wybierz sama. Tylko proszę, żeby Ross nie miał takich długich włosów.
Jeśli nie potraficie znaleźć dobrej jakości zdjęć, dajcie nam jak najwięcej podpowiedzi, a my znajdziemy takie zdjęcie, aby Wam odpowiadało.

Kolory: odcienie niebieskiego, połączone z różem lub fioletem

Nie da się zrobić szablonu czysto niebieskiego, o czym mogliście się przekonać. "Kolory" to liczba mnoga i oznacza, że trzeba podać przynajmniej dwa. Napisanie "niebieski i czerwony" już daje nam trop i będziemy wiedziały, do czego dążyć.

Układ: otwarty, kolumna po lewej stronie
Układ otwarty z dwiema kolumnami jako tako funkcjonuje, jednak trzeba się zastanowić, czy te dwie kolumny w ogóle są nam potrzebne. Przy pięciu gadżetach w zupełności wystarczy jedna. Pamiętajcie też, że wbrew pozorom ludziom wystarczy tylko Menu, Archiwum (jeśli go nie macie w menu) i button szabloniarni. Od dużej ilości gadżetów można dostać oczopląsu i nie wygląda to estetycznie. Blog jest zapchany. 

Kontakt: xxx@gmail.com, ask - xxx lub facebook - xxx

Czasem podajecie adres e-mail, z którego nie korzystacie albo wchodzicie tam raz w miesiącu. Szabloniarka nie będzie tyle czekać. To musi być szybka akcja ---> reakcja; wiadomość ---> odpowiedź. Dlatego podawajcie formę kontaktu, z której korzystacie codziennie.

Oświadczam, że zapoznałam/em się z regulaminem.

Niepotrzebne nam są pozdrowienia, prośby, błagania i wypisywanie nadziei, że wykonamy szablon. Rzadko się zdarza, że odrzucamy zamówienie. Hasło brzmi Shantaram. Jeśli jest ono poprawne, nie powinniście mieć wątpliwości, czy zostanie przyjęte.

EFEKT
Czy nie wygląda to tysiąc razy lepiej? Czy ten szablon nie cieszy oczu? Wam przeczytanie regulaminu, uzupełnienie formularza i wstawienie buttonu zajmie najwyżej godzinę. My robimy szablon nawet 8 godzin jednego dnia i nadal nie jest on skończony.

Zgodnie z Niepisanym Kodeksem Erato, rozdział 28, paragraf 186, podpunkt 35, z dniem dzisiejszym, to jest 29 czerwca 2016r., notka ta wchodzi w skład regulaminu Dellylandu. Każde zamówienie, w którym pojawią się błędy, które tu wykazałam, będzie usuwane. Dodatkowo przed każdym zamówieniem należy napisać hasło, które ukryłam w tej notce.

Dziękuję za uwagę.
Erato 

2 komentarze:

  1. Noo niektórzy już tak robią, że nawet nie przeczytają regulaminu, zamawiają a reszta ich nie obchodzi. Nie lubię tego. Nie chodzi tutaj o zamówienia szablonu ale też o zgłaszanie na katalogach. Mam dwa katalogi i wiem co to znaczy. Ja zawsze czytam każdy regulamin bo wolę mieć wielką pewność.
    Pozdrawiam i życzę miłego dnia. ^^

    OdpowiedzUsuń
  2. WIESZ, ŻE CIĘ UWIELBIAM ZA TĘ NOTKĘ? WRESZCIE WIEM, CO ROBIŁAM ŹLE I PRZYNAJMNIEJ NA KAŻDEJ SZABLONIARNI TAK POWINIEN BYĆ WYTŁUMACZONY REGULAMIN. Często się zdarza, że są kłótnie z tego powodu, bo ludzie nie ogarniają, o co w tym wszystkim chodzi. Może powinna być zakładka "jak poprawnie złożyć zamówienie". Może wtedy ludzie zrozumieliby, w czym robią błąd.

    OdpowiedzUsuń